Misschien is het je ontgaan, maar als je de nummer 1 positie in Google wilt bereiken moet je er wel wat voor doen. Er zijn drie factoren die belangrijk zijn voor jouw score in de zoekmachines: techniek, content en links. De eerste kan soms iets aan de lastige kant zijn. Hiervoor kun je vragen stellen bij je webdesigner. Op het moment dat je aan de slag wil gaan met de content of links van je website, dan kun je gelijk beginnen. Deze twee factoren kun je namelijk eenvoudig aanpassen.
Heb jij zoekwoord onderzoek gedaan?
Op welke termen wil jij worden gevonden? Je hebt wellicht al gekeken naar de zoekwoorden die het beste bij je bedrijf passen. Maar vervolgens moet je ook content gaan schrijven. Content dat zijn bestanden bijvoorbeeld: video’s, documenten en infographics. Ook vallen teksten hieronder.
Zo ga je aan de slag
Bedenkt vooraf waar je het over wilt gaan hebben. Schrijf de zoekwoorden uit je onderzoek op en kijk welke content hierbij past. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf die spijkerbroeken verkoopt? Deel dan interessante informatie met je lezers door tips te geven. Vertel iets over de geschiedenis van het product, over je bedrijf en jezelf. Deel ook eens tips over de wasvoorschriften, want iedereen wil toch dat een favoriete voor een lange tijd lekker blijft zitten.
Extra hulp nodig?
Kom je er niet uit met het creëren van content voor jouw website? Raadpleeg dan een SEO coach. Deze kan met je meekijken en helpen om jouw online vindbaarheid een boost te geven. Soms is het ook mogelijk dat je voor een langere periode wordt begeleid door middel van SEO coaching. Als je hiervoor kiest, dan weet je zeker dat je de komende tijd bij iemand terecht kan die antwoord geeft op al je vragen. Klaar voor de start?